Istun täällä elämäni loppuun asti vuodattamassa mun sielua tänne. Kertomassa ihmisille itsestäni. Siitä, että minäkin olen vain ihminen. Pienen pieni ihminen tässä suuren suuressa maailmassa. Isojen ihmisten joukossa jään syrjään, sinne metsän varjoon. Jään sinne istumaan ja katson kuinka elämäni ajaa autolla ohitseni. Istun niin kauan kunnes kuolema minut hakee omaan pienen pieneen maailmaansa.

Minulle voisi käydä noin. Ihan oikeasti voisi. Huomaan kuinka elämä menee silmieni edestä ja valuu toimettomana hiekkaan. Tajuan, ettei mikään ole ikuista. En elä ikuisesti. Sillä olen vain ihminen. Eikä mikään mene koskaan juuri niin kuin haluaisi. Kaikkeen ei voi vaikuttaa.

Kerron tällä suurelle tuntemattomalle maailmalle itsestäni. Vuodatan mun sydämestä verta. Sillä verellä kirjoitan kaiken tämän. Kaiken tämän. Sydämeni verellä. Ihme, ettei sydämeni ole jo kuivunut kokoon.
 Kerron tälle maailmalle enemmän kuin sinulle suoraan. Kerron asiat omalla tavallani. Kirjoitan korulauseita. Kaunistelen asioita. Kerron kierrellen kaarrellen. Mutta puhun suoraan jos minusta siltä tuntuu..

Kirjoitan paljon itsestäni. En puhu sitä, minä kirjoitan. Se on paljon helpompaa. Kaikki menee nopeampaa. Paljon nopeampaa. Kirjoittaminen on helpompaa, koska silloin ei tarvitse katsoa sinua silmiin. Tuntea syyttäviä katseita. Näen vain oman tuotokseni. Se mitä sydämestäni on tullut. Se tuntuu paremmalta.

Oikeasti kukaan ei tunne minua tarpeeksi. Minut tuomitaan ensi näkemän perusteella ärsyttäväksi, joka vain nauraa ja kiusaa poikia. Oikeasti olen hiljainen. Suljen sydämeni muilta. En halua päästää sinne ketään raatelemaan, raivoamaan. En halua, että kukaan pääsee satuttamaan sisimpääni. Tietenkin on poikkeuksia, mutta heidänkin on täytynyt odottaa varsin pitkään. En ole helposti rakastettava. Olen omanlaiseni ja sellaisena pysynkin. En halua petollisia susia sydämeeni. En halua. Haluan pitää itseni turvassa. Suljen ovet sydämeeni. Avaimet sinne ovat harvoilla. Mutta niillä joilla avaimet ovat eivät sitä itse välttämättä tiedä. Avaimet ovat niin pienet. Ne mahtuvat sydämeni lukkoon. Ne päästävät rakkaimmat ystäväni korjaamaan haavani.

"You're just a sad song with nothing to say
About a life long wait for a hospital stay
And if you think that I'm wrong,
This never meant nothing to ya"

Disenchanted - My Chemical Romance