Olen perfektionisti. Sitä ei muuta mikään. Tahdon aina olla täydellinen. Sitä minä olen aina ollut ja tulen olemaankin. Välillä tulee pahoja haavoja sydämeen, kun en onnistukaan kaikessa. Se sattuu, kun pettymys repii tuolla sydämessä. Pettymys on melkeimpä pahinta mitä voin kokea. Tuntuu pahalta, jos muut ovat parempia kuin minä. Silti yritän olla heidän puolestaan onnellinen. Ja se on välillä todella vaikeaa. Joskus täytyy vain tyytyä huonomman osaan. Sillä aina voi parantaa. Ja aika paikkaa haavat palalla laastaria. Se on elämän yksi tosiasioista.

Minulle ei saisi kertoa mitään palkintoja etukäteen. Sillä silloin kun en tiedä jostain asiasta yritän paljon kovemmin sen eteen. Ja kun saa palkinnon, oli se sitten mikä tahansa, eikä ole tiennyt siitä aiemmin, riemu on kaikista suurin. Silloin kokee todella ansainneesta sen palkinnon, jonka eteen on niin kovasti yrittänyt tehdä. Mutta jos on tiennyt etukäteen saavansa jonkun palkinnon se ei loppupeleissä tunnu yhtä hyvältä, kuin sellainen mistä ei ole tiennyt.

Joskus tuntuu, että minua kehutaan aivan turhaan. Mieluummin kuulisin haukkuja ja negatiivista palautetta, kuin kehuja. Sillä kehut satuttavat loppuen lopuksi paljon enemmän kuin haukut. Kun sinua haukutaan haluat yrittää vielä enemmän, mutta kun sinua kehutaan et enää yritä niin paljoa. Varsinkin baletissa on hankala kehua ihmisiä, sillä kukaan, ei kukaan ole täydellinen. Aina on joku sinuakin parempi. Ja sinun pitää yrittää vieläkin enemmän..

Mietin usein, mikseivät ystäväni tajua, etten ole heidän kehujensa arvoinen. Sillä olen paljon paljon huonompi, kuin he luulevat. Ja jos sanon jotakin siihen suuntaan, etten ole hyvä. Saan heti kauhean kehumistulvan päälleni. Mikseivät he tajua, etten ole hyvä? Tietysti välillä on hyvä saada positiivistäkin palautetta, mutta jos siihen hukutetaan, ehei.. Kukaan ei halua hukkua kehuihin. En minä ainakaan. Kehut luovat sinulle kuvan jostakin muusta mitä oikeasti olet. Ja sitten kun se kehuista rakennettu haavekuva romahtaa, sinulla ei ole enää mitään jäljellä. Vain valheiden sirpaleet repimässä sydämeesi haavoja..